Vienintelė keleivių pervežimu užsiimanti Latvijos geležinkelio įmonė „Pasažieru vilciens" (PV) paprašė įstatymo projekte, kuriuo siekiama įvesti dar daugiau ribojimų rusiškoms ir baltarusiškoms prekėms, padaryti jai išimtį. To prašoma Saeimos biudžeto ir finansų komitetui adresuotame laiške, informuoja TVNET.
Priežastis - kitų tiekėjų, galinčių aprūpinti dar Tarybų Sąjungoje gamintus elektrinius ir dyzelinius traukinius reikiamomis dalimis, latviai neturi.
Komisija analizuoja Komunalinių paslaugų tiekėjų pirkimų įstatymo pataisą, kuri numato, kad užsakovas turi įpareigoti konkurso dalyvius užtikrinti, jog paslaugų atlikimui nebus naudojamos Rusijoje ar Baltarusijoje pagamintos prekės.
PV nurodo, kad eksploatuojant ir remontuojant traukinius ji privalo laikytis gamintojo parengtų instrukcijų. Reglamentuose ir techniniuose projektuose nurodoma, kurios detalės tarpusavyje gali būti derinamos. Siekiant užtikrinti saugų transporto priemonių eksploatavimą, negalima keisti senų elektrinių ir dyzelinių traukinių konstrukcijų, o didžioji dalis jiems reikalingų dalių buvo gaminamos Rusijoje ar Baltarusijoje. Vežėjas patikino, kad ieško išeičių, tačiau visų dalių negalima pakeisti gaminamomis ES šalyse, juolab kad įmonė traukinių judėjimo saugumo sistemoje naudoja rusų gamybos ryšių bloką „Blok".
„Jeigu nebus numatytos protingos išimtys, PV dabar turimus sąstatus galės eksploatuoti tik tą laiką, kuriam užteks turimų atsarginių dalių, o jų prireiks jau ir šį pavasarį", - pateikė laiško citatą TVNET.
Dalių atsargoms išsekus, PV, galvojant apie saugumą, teks mažinti eksploatuojamų sąstatų skaičių, kas turės įtakos keleivių pervežimui.
Kanalas patikslino, kad šiuo metu keleiviai vežami dyzeliniais ir elektriniais traukiniais bei žemagrindžiais elektriniais traukiniais „Škoda 16Ev", o pagalbiniams darbams naudojami manevriniai šilumvežiai.
Rusijai užpuolus Ukrainą, ES agresorei pritaikė jau 13 sankcijų paketų, apimančių ir tam tikros produkcijos importo ribojimus.
Maskva teigia, kad visi draudimai yra neteisėti.