Rusų okupantai atidarė neseniai suremontuotą geležinkelio liniją iš Rostovo į Mariupolį, o tai gali turėti įtakos padėčiai mūšio lauke, nes priešo tiekimo keliai tampa patikimesni.
Taip teigia Mariupolio mero patarėjas Petro Andriuščenka, kuris šią žinią pranešė „Telegrame“ ir paskelbė atitinkamą žemėlapį.
„Rusai atidarė kapitaliai suremontuotą geležinkelį iš Rostovo į Mariupolį per Granitnę/Malovodnę. Tokią išvadą padarėme remdamiesi nuo trečiadienio mūsų vykdyta eismo pagrindinėse geležinkelio stotyse stebėsena ir dokumentacija“, – rašė P. Andriuščenka.
Jis taip pat išvardijo faktus, kurie leido padaryti šią išvadą. 1. Aslanovo stotis: keturi „Rusijos geležinkelių“ dyzeliniai lokomotyvai su prikabintais krovininiais vagonais. Krovininiai vagonai užpildyti ir iš dalies uždengti. 2. Kalčiko stotis: „Rusijos geležinkelių“ dyzelinis lokomotyvas. 3. Sartanos stotis: septyni „Rusijos geležinkelių“ keleiviniai vagonai, ant kurių nurodytas Jekaterinburgas kaip paskirties stotis.
„Visa tai, taip pat tam tikros detalės, kurių neturiu teisės atskleisti dėl šaltinių saugumo užtikrinimo, rodo vienintelį faktą. Tyliai ir slapta, be jokių pranešimų ir biurokratijos, buvo paleistas geležinkelis. Tai gali iš esmės pakeisti padėtį fronte dėl to, kad Rusijos tiekimo linijos tampa patikimesnės. Ir nekalbėkime apie „alternatyvą Krymo tiltui“. Tai savarankiška linija, kurios pajėgumas šiuo metu yra didesnis nei tilto“, – pabrėžė P. Andriuščenka.
„Ukrinform“ primena, kad rusams prireikė 13 mėnesių atkurti geležinkeliui. Dėl Ukrainos gynybos pajėgų smūgių per žiemą statybos buvo sulėtėjusios dviem mėnesiams. Dėl Mariupolio pasipriešinimo judėjimo sabotažo pastangų Kalčiko karjere jos buvo atidėtos dar mėnesiui.
Kaip buvo pranešta anksčiau, rusų okupantai Mariupolį ir aplinkinius kaimus verčia savo kariniu logistikos centru.