Socialinės žiniasklaidos milžinė „Meta“ pirmadienį paskelbė pasaulinę kovos su sukčiavimu informavimo kampaniją, kuria siekiama apsaugoti vartotojus nuo galimų sukčių aferų šventinio apsipirkimo metu.
Bendrovė, kuriai priklauso „Facebook“, „WhatsApp“ ir „Instagram“, atskleidė šiais metais pašalinusi daugiau kaip du milijonus paskyrų, siejamų su internetinio sukčiavimo centrais Kambodžoje, Mianmare, Laose, JAE ir Filipinuose.
Bendrovė taip pat pranešė šiemet pašalinusi 15 tūkst. fišingo URL Vietname ir 9 tūkst. Singapūre.
Bendradarbiaudama su kibernetinio saugumo įmone „Graphika“, „Meta“ identifikavo tris dideles sukčiavimo kampanijas, nukreiptas prieš šventinio laikotarpio pirkėjus: netikras kalėdinių dovanų dėžučių akcijas, apgaulingus šventinių dekoracijų išpardavimus ir suklastotus mažmeninės prekybos kuponus.
Dirbdami keliomis kalbomis, sukčiai pasitelkia sudėtingą taktiką, apimančią dirbtinio intelekto sukurtus reklamų įgarsinimus ir padirbtus klientų atsiliepimus, kad priviliotų aukas.
„Sukčiai nuolat tobulina savo taktiką, kad juos būtų sunkiau aptikti, ir retai kada taikosi tik į vieną platformą“, – nurodoma „Meta“ pranešime.
Tokiu būdu užtikrinama, kad „bet kuri bendrovė pastebės tik nedidelę šių sukčiavimo kampanijų dalį“, pridūrė ji.
„Meta“ bendradarbiavo su garsia interneto saugos eksperte ir etine hakere Rachel Tobac, kad šviestų vartotojus apie grėsmes internete.
Be to, „Meta“ išplėtė savo programą „Fraud Intelligence Reciprocal Exchange“ (FIRE), iš pradžių įgyvendintą Jungtinėje Karalystėje ir Australijoje, įtraukdama į ją viso pasaulio bankus.
Ši iniciatyva palengvina finansų įstaigų ir „Meta“ platformų keitimąsi informacija apie galimus sukčiavimo atvejus.