Garsiojo itališko sūrio Parmigiano Reggiano gamintojai pareiškė, kad JAV jų sūriui įvestas muitas „neturi prasmės“, teigdami, kad jis jokios konkurencijos amerikietiškam parmezanui nekelia.
Sūrio Parmigiano Reggiano gamintojų konsorciumo vadovas Nicola Bertinelli‘is paaiškino, jog prezidento Donaldo Trumpo paskelbtas 20 proc. muito tarifas, kuris bus taikomas visoms iš ES įvežamoms prekėms, reiškia, kad JAV muitas jų produkcijai padidės nuo 15 proc. iki 35 proc.
„Įvedus muitą tokiam produktui, kaip mūsiškis, paprasčiausiai pakyla kaina, kurią tenka sumokėti vartotojams Amerikoje, tačiau vietos gamintojai iš tiesų neapsaugomi. Tai sprendimas, dėl kurio nukenčia visi“, – pranešime teigė jis.
Jungtinės Valstijos yra pagrindinė konsorciumo rinka už Italijos ribų, kuriai tenka 22,5 proc. viso gamintojų eksporto.
Tačiau Parmigiano Reggiano tesudaro vos apie septynis procentus JAV kietojo sūrio rinkos, paaiškino N. Bertinelli‘is.
N. Bertinelli‘io teigimu, didesnė kaina gali ir neturėti jokio poveikio apyvartai, mat Parmigiano Reggiano yra aukšto lygio produktas, kurio kaina yra daugiau nei dukart didesnė nei parmezano, o pirkėjai jau dabar yra pasirengę sumokėti daugiau.
Tačiau jis pasakė, kad „nėra jokios prasmės taikyti muitą tokiam produktui, kaip mūsiškis, nes jis su amerikietiškuoju parmezanu iš tiesų nekonkuruoja“.
Vietiniai kietieji sūriai „yra kitokie produktai, kurių padėtis rinkoje, gamybos standartai ir savikaina yra kitokie“, – sakė jis.
„Todėl absurdiška nusitaikyti į tokį nišinį produktą, kaip Parmigiano Reggiano, siekiant apsaugoti Amerikos ekonomiką.“
2019 m. pirmosios D. Trumpo kadencijos metu įvedus papildomą 25 proc. muitą sūrio Parmigiano Reggiano kaina pakilo, tačiau 2021 m. šie tarifai buvo panaikinti ir „jokių problemų pardavimų atžvilgiu mums nekėlė“, – pridūrė N. Bertinelli‘is.