Talino oro uostas planuoja įvesti naują saugumo rinkliavą, nes valstybės skiriamų lėšų nepakanka einamosioms išlaidoms padengti, informuoja portalas „err.ee".
Praėjusią savaitę buvo pranešta, kad „Ryanair" ir SAS gerokai sumažins tiesioginių skrydžių maršrutu Talinas-Stokholmas skaičių.
Sostinės oro uostas, reaguodamas į valstybės subsidijų mažinimą, ieško būdų, kaip pritraukti naujų klientų ir pasiūlyti naujų skrydžių krypčių.
„Valstybė oro uostui investicijoms skyrė 14,5 mln. eurų ir kasmet skiria 10 mln. eurų kaip subsidijas saugumui, linijų priežiūrai ir regioninių oro uostų veiklos užtikrinimui. Ši subsidija bus sumažinta 5 proc., nes 5 proc. mažinamas fiksuotų išlaidų biudžetas. Bet manau, kad kitais metais reikės aptarti galimybes didinti šią subsidiją", - teigė infrastruktūros ministras Vladimiras Svetas.
„Valstybės teikiamos saugumo subsidijos nepadengia visų išlaidų, todėl planuojame oro uoste įvesti naują saugumo mokestį. Šiuo klausimu tariamės ir mokestį įvesime nuo balandžio 1 d.", - patikslino Talino oro uosto valdybos pirmininkas Rivo Tuvikė (Riivo Tuvike).
Mokesčio dydis dar nežinomas. Anksčiau buvo kalbama apie 1-2 eurų sumą. Paprastai toks saugumo mokestis imamas iš keleivių, išvykstančių iš oro uosto, nes būtent jiems reikia atlikti patikrinimą prieš skrydį.
Nepaisant visų sunkumų ir planų įvesti naują mokestį, sostinės oro uostas neatsisakė ambicingo tikslo iki 2030 m. aptarnauti 5 mln. keleivių per metus.
Pernai Talino oro uostas aptarnavo beveik 3 mln. keleivių.