Analitikai tikisi masinio užsienio įmonių grįžimo į Rusiją dar šiais metais. Iki 350 prekių ženklų, kurie paliko šalį 2022 m., po Rusijos invazijos į Ukrainą, gali grįžti į rinką.
Rusijos verslo plėtros platformos „Kokos Group" ekspertai patikslino, kad tuomet 560 įmonių paliko arba sustabdė investicijas į savo prekės ženklus Rusijoje, tačiau 2024 m. ketvirtąjį ketvirtį 235 iš jų jau grįžo.
Didelėms bus lengviau
„Kokos Group" strategijos direktorius Romanas Kazyhanovas mano, kad, jei gerai žinomos įmonės sugrįžtų, jos lengvai galėtų padidinti pardavimus iki ankstesnio lygio, nes turi kur grįžti ir nereikėtų pradėti visko nuo nulio.
Jis atkreipė dėmesį, kad ne visi prekės ženklai, kurie pakeitė tuos, kurie išvyko, sugebėjo visiškai užimti jų vietą.
Kaip pavyzdį ekspertas paminėjo automobilių rinką. Kiniškų modelių dominavimas automobilių eksporte neužtikrino to, kad kažkuris jų vartotojų širdyse užimtų tas pačias pozicijas kaip ir tradiciniai automobilių rinkos lyderiai.
Jei sąlyginė „Toyota" nuspręstų grįžti, ji greitai padidintų pardavimus, paaiškino R.Kazyhanovas.
Diskutuoja apie galimybes
Apie masinį grįžimą į Rusiją pirmieji praėjusį savaitgalį prabilo „Inditex", kuriai priklauso tokie prekių ženklai kaip „Zara", „Zara Home", „Massimo Dutti", „Bershka", „Oysho", „Pull &; Bear", „Stradivarius" ir kt.
Prekybos centrų sąjungos viceprezidentas Pavelas Ljulinas paaiškino, kad derybos jau vyksta, tačiau kol kas privačiai. „Yra tokių, kurie derasi „Inditex" vardu, zonduoja vandenis", - aiškino jis.
Taip pat esą yra įrodymų, kad Japonijos drabužių gamintojas UNIQLO planuoja grįžti į Rusijos rinką. Keli buvę mažmeninės prekybos tinklo darbuotojai papasakojo, jog gavo pasiūlymą grįžti į darbą, bet daugiau informacijos pateikta nebuvo.
Taip pat žiniasklaidoje pasirodė informacija apie „PepsiCo", „Coca-Cola", „Apple", „Microsoft", „Cisco", „Johnson & Johnson", „Nike" ir net „Ford" bei „Visa" sugrįžimą. Ir apie tai kalbama ne tik Rusijoje.
Pietų Korėjoje buvo pranešta, kad keli vietos verslo atstovai, įskaitant „Samsung", LG ir „Hyundai", po Maskvos ir Vašingtono dialogo nusprendė grįžti į Rusiją.
Tiesa, kol kas visi šie duomenys yra tik spekuliacijos. Nė viena iš bendrovių dar nepateikė oficialaus pareiškimo apie darbo šalyje atnaujinimą.
Jau nori riboti
Dūmos Pramonės ir prekybos komiteto narys Igoris Antropenko pasiūlė, kad įmonėms, kurios paliko Rusijos rinką, nebūtų taip lengva grįžti, nes daugelis vidaus gamintojų esą jau įrodė, kad irgi moka gerai dirbti.
Reaguodamas į prasidėjusias diskusijas, Dūmos kontrolės komiteto pirmininko pirmasis pavaduotojas Dmitrijus Gusevas pasiūlė padidinti muitus importuojamoms prekėms, kad būtų remiami Rusijos gamintojai.
„Vakarų prekės ženklai, kurie paliko mūsų rinką sunkiu momentu, neturėtų tikėtis, kad bus sutikti išskėstomis rankomis", - sakė jis.