Vokietijos „Volkswagen“, susiduriantis su negailestinga technologiškai pažangių JAV ir Kinijos varžovų konkurencija, nutarė kreiptis į Kalifornijos elektromobilių startuolį, kad patobulintų programinę įrangą ir išsaugotų savo elektromobilių strategiją.
Didžiausias Europos automobilių gamintojas, kovojanti su mažėjančiu pelnu ir darbuotojų streikų banga, praėjusį mėnesį pasirašė partnerystės sutartį su Irvine įsikūrusiu „Rivian“.
Abi bendrovės planuoja kurti operacinę sistemą, kuri bus skirta VW elektromobiliams, pasieksiantiems rinką 2026 m. ir vėliau. Būtent operacinės sistemos kliūtys iki šiol sekino Vokietijos įmonės finansus.
Pasak „Center Automotive Research“ (CAR), milžiniškos VW grupės ir 2009 m. Vakarų pakrantėje įkurto startuolio susivienijimas yra „labai rizikingas“ „Volkswagen“ žingsnis.
Šiaip ar taip, jis atspindi besikeičiančius laikus, kai vis įmantresni nematerialūs komponentai – nuo išmaniųjų ekranų iki pagalbinio vairavimo funkcijų – tampa svarbesni už klasikinę techninę įrangą.
Konkurentai, tokie kaip Elono Musko „Tesla“ ir Kinijos elektromobilių gamintojai, didžiąją dalį sėkmės sieja su savo automobiliuose įmontuotomis kompiuterinėmis sistemomis ir išmaniaisiais prietaisais.
Senieji gamintojai buvo priversti rinktis: perduoti programinės įrangos kūrimą išorės paslaugų teikėjams, kaip tai padarė Švedijos „Volvo“, arba samdyti inžinierius, kad šie kurtų originalias sistemas „nuo nulio“.
Ferdinandas Dudenhoefferis iš CAR agentūrai AFP sakė, kad bendradarbiavimas su pripažintomis bendrovėmis, tokiomis kaip „Google“ patronuojantis „Alphabet“, „sumažina riziką“ kuriant programinę įrangą, tapusią esmine automobilių verslo dalimi.
„Inercija“ vs inovacija
Pastarąją strategiją „Volkswagen“ pasirinko 2020 m. įsteigdamas programinės įrangos padalinį „Cariad“ – dukterinę įmonę, kurioje šiandien Europoje dirba apie 5 500 žmonių.
Tačiau „Cariad“ problemos Volfsburge įsikūrusiam gamintojui galiausiai tapo našta. Atidėliojimai buvusiam generaliniam direktoriui Herbertui Diessui kainavo darbą, o grupei – dešimtis milijardų eurų, pasakojo F. Dudenhoefferis.
H. Diessas klaidingai manė galįs „klasikinį automobilių gamintoją paversti technologijų įmone“, sakė F. Dudenhoefferis.
Tokio didelio konglomerato kaip „Volkswagen“, turinčio 10 skirtingų prekės ženklų ir sudėtingą korporacinę struktūrą, pertvarkymas – ypač sunki užduotis, pritarė konsultacinės įmonės „Oliver Wyman“ atstovas Andreasas Nienhausas.
Pasak A. Nienhauso, tokių grupių vidinė „inercija“ stabdo inovacijas.
2022 m. „Volkswagen“ vairą perėmęs Oliveris Blume užbaigė „revoliuciją“ iš vidaus. Vis dėlto naujasis vadovas skuba keisti padėtį, nes VW praranda rinkos dalį naujiems žaidėjams savo šalyje ir užsienyje – ypač Kinijoje.
„Aiškiau nei bet kada“
„Volkswagen“ purto bene didžiausia krizė per įmonės 87 metų istoriją. Šiais metais vadovybė viešai paskelbė planus uždaryti gamyklas Vokietijoje: šis žingsnis matomas kaip drastiškas ir neturintis precedento.
Grasinimas uždaryti gamyklas pakurstė streikus, o profsąjungos pažadėjo „aršiai“ priešintis etatų mažinimui.
Tuo tarpu „Cariad“ šiemet jau atleido 30 proc. administracijos darbuotojų, siekdamas 20 proc. sumažinti operacines išlaidas.
Pasak O. Blume, šis padalinys ir toliau atliks „svarbų vaidmenį“ rūpindamasis daugelio grupės modelių techniniais atnaujinimais. Maždaug 300 jo darbuotojų Kinijoje kartu su vietos partneriu „XPeng“ toliau kurs pagal užsakymą sukalibruotas programinės įrangos sistemas.
Dar 150 žmonių prisijungs prie bendros įmonės su „Rivian“, AFP sakė „Cariad“ atstovas. Jiems vadovaus „Rivian“ programinės įrangos vadovas Wassymas Bensaidas, kuriam pavesta padaryti „Volkswagen“ sistemas lengvesnes, greitesnes ir konkurencingesnes.
Nors „Rivian“ yra nepalyginamai mažesnė už VW – JAV grupės gamybos apimtys skaičiuojamos dešimtimis tūkstančių, ne milijonais, – ji kur kas mažiau pančiojama biurokratijos nei jos verslo partnerė Vokietijoje.
Kol kas neaišku, ar bendrovėms pavyks greitai apversti situaciją ir išgelbėti „Volkswagen“ elektromobilių strategiją.
Tačiau, pasak „Cariad“ atstovo, grupės programinės įrangos strategija jau dabar yra „aiškesnė nei bet kada“.