Praėjus trims dienoms po Irano tanklaivio avarijos, ekologinės katastrofos pavojus prie Kinijos krantų dar nepraėjo: kinų pajėgos antradienį mėgino užkirsti kelią naftos išsiliejimui. Pasak Transporto ministerijos Pekine, šeštadienį avariją patyręs tanklaivis vis dar liepsnoja.
„Kol laivas dega, galima manyti, kad daug naftos sudegs, užuot patekusi į vandenį, - sakė „Greenpeace“ organizacijos Rytų Azijoje atstovai. - Tačiau jei laivas nuskęs prieš naftai sudegant, valymo procesas bus labai sudėtingas“.
„Sanchi“ gabeno 136 000 tonų žaliavinės naftos, kai šeštadienį maždaug už 300 km į rytus nuo Šanchajaus susidūrė su krovininiu laivu ir užsidegė. Jei visas su Panamos vėliava plaukiojančio 274 metrų ilgio tanklaivio krovinys išsilietų į jūrą, tai būtų didžiausia pastarųjų dešimtmečių naftos dėmė, kurią sukėlė laivas. Nafta dideliame plote gali pražudyti jūros gyvybę, perspėja ekspertai.
Pasak Kinijos užsienio reikalų ministerijos, atsargumo sumetimais paruoši specialūs laivai, galintys surinkti išsiliejusią naftą.
Be to, antradienį išplėsta 31 be žinios dingusio tanklaivio įgulos nario paieška. Tačiau pastangas sunkina lietus, vėjas ir bangavimas.